دندون

اردیبهشت ماه بود ک برای سومین بار رفتم پیش متخصص ارتودنسی واسه ویزیت، قبل اون هر بار ب فاصله ٢-٣ سال رفته بودم و گفته بود نیاز ب ارتودنسی نداری چون دندونات زیاد جلو نیست. ولی من دندونای جلویی یه فکم نامرتب بود و خیلییی رو مخم بود. خلاصه بار آخری ک رفتم پیش دکتر بهش گفتم من میخوام این دندونام مرتب بشه و واسه عقب بردن دندونا نمیخوام ارتودنسیو! اونم بالاخره قبول کرد و عکس برام نوشت و اینا...  

بعد من اون موقع تصمیم گرفتم تو این فاصله یه ماهه ک مونده تا نوبت شروع کارم بشه، برم پیش دندون پزشک خودم واسه چک کردن و جرم گیری.

عاقا من رفتم دندون پزشکی اونم بعد چن سال، شرمم باد واقعا. آخه من دندونام هیچ مشکل ظاهری یا حتی درد هم نداشتن هیچ وقت و دیگه اینکه وقت نمیشد تو این سالها برم!! ( اینو ک میگم میخوام بزنم تو سر خودم :| ینی تو واسه سلامتی خودت وقت نداری؟! ) خلاصه من رفتم و دکتر معاینه کرد و اولش گفت یکی دوتا دندونت باید پر بشه و گفتم باشه. نشون ب اون نشون ک من ٤ تا دندون پر کردم و یکی هم عصب کشی!!! بعد این همه مدت من فک میکردم دندونام سالمه، دکتر هم بهم گفت ک دندونام ظاهرشون کاملا سالمه ولی چون فاصله بین دندونام خیلی کمه پوسیدگی بین دندانی داشتم، اونم بخاطر اینکه نخ دندونو مرتب استفاده نمیکردم :(

من خلاصه دندونا رو پر کردم و یکیشم عصب کشی کردم و جرم گیری هم انجام شد، بعد اواخر خرداد رفتم ارتودنسیو شروع کردم اونم فقط یه فک!

اینا رو گفتم تا ب اینجا برسم ک الان یه چن هفته هست یکی از دندونام حساس شده و چن روزه واقعا درد میگیره موقع خوردن چیزای سرد یا گرم... اونم کدوم دندون؟! دندون ٦، همون ک چن ماه پیش پر کردم و الانم دورش بند هست، همین چیز فلزی ک دور دندون میذارن و سیمو بهش وصل میکنن.

خیلی ناراحتم :( چرا دندونی ک جدیدا پر کردم باید درد بگیره دوباره؟! البته همون موقع دکتر بهم گفت این ممکنه بعدا نیاز ب عصب کشی داشته باشه، برو خونه چن روز ببین اگه اذیت نکرد دیگه مشکل نداره. ولی الان بعد چن ماه داره اذیت میکنه :(

نمیدونم میشه تو این وضعیت همزمان با ارتودنسی دوباره این دندونو باز کرد یا نه! اصن نمیدونم این درد واقعا مربوط ب خرابیشه یا درد ارتودنسیه یا چی! الانم یه ماه مونده تا نوبت بعدیم ک برم از دکتر اینا رو بپرسم. شاید بتونم زودتر برم پیشش فقط سوال کنم، ای کاش بتونم برم. کاش نیاز ب عصب کشی نداشته باشه بازم :(

آخه چرا انقد من سهل انگارم؟! انقد دیر رفتم دندون پزشکی ک این دندونای نازنینم اینجوری شدن؛ تقصیر خود دندونام هست ک ظاهرشون سالمه ک من نفهمیدم خراب شدن دیگه :/

چقد غر زدم ولی واقعا ناراحت و کلافه ام، دندون درد خیلی بده اونم دندونی ک قبلا پر شده :((

نظرات 1 + ارسال نظر
ملی سه‌شنبه 25 آبان 1395 ساعت 21:39 http://melijoon.blogsky.com/

ایشالا مربوط به ارتودنسیه دردش و نیاز به عصب کشی نباشه...عزیزم اره دندون درد خیلی بده ایشالا زودی خوب شه

ایشالله، مرسی عزیزم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد