دعا

میگه: ‏با دعا کردن هیچ شانسی برای رسیدن به آرزو هاتون ندارید، واسه رسیدن بهشون باید تلاش کنید. 

 

خوب، اینو ب طور 100% قبول ندارم، من ب شدت ب دعا معتقدم، حتی معتقدم ک دعا، قضای حتمی رو تغییر میده، ینی واقعا واسم خیلی پیش اومده...

اما جمله دومشو آره، خیلیامون تلاش نمیکنیم یا تنبلی میکنیم و تلاشمون واسه کاری کمه، بعد ب امید دعا نشستیم ک خدایا تو رو خدا(!) اینکارو بکن... بعدم ک ب اون خواسته نمیرسیم دو قورت و نیممون هم باقیه! اینا رو ب خودم میگم، بارهااا اینجوری شده...

پس میشه گفت دعای خالی فایده نداره، حتی دعای زبونی هم فایده نداره؛ باید از ته قلب بخوایم و درکنارش تلاشم بکنیم واسه رسیدن ب اون خواسته...

اما اینکه بعضی وقتا با وجود تلاش زیاد و دعاهای خالصانه بازم جواب نمیگیریم، اینو بهش میگن حکمت خدا، مصلحت، حتما خیری توش هست، و از اینجور چیزا!

من نمیدونم واقعا، مثلا فلان اتفاق ک تو میدونی اگه انجام بشه یه موفقیت عظیمه، و اگه نشه مایه ی آبروریزیه، وقتی ک نمیشه همه میگن حکمت خداست، خیری توشه، ببین خدا خواسته چیو بهت بگه! این از درک من خارجه خوب... البته در اینکه اون بهتر از من صلاحمو میدونه شکی نیس، ولی خوب...


دعا کنیم حکمت خدا با آرزوهامون یکی باشه :)

نظرات 1 + ارسال نظر
ملی دوشنبه 24 آبان 1395 ساعت 13:21

دعای اخرت عالی بود.
دعا خوبه ، مث اینکه ی نوره امیدی ب دل ادم میتابه. ضمن اینکه دعا بایس با این اعتقاد باشه که در کنارش ب حکمت خدا هم اعتقاد داشته باشیم و تلاش هم فراموش نشه

دقیقا عزیزم، دعا واقعا باعث امید میشه، اگه اعتقاد نداشتم ب دعا الان اینجا نبودم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد